Menu Close

Zodra je meerdere keren een verkeerde toegangscode invoert of deze bent vergeten, is jouw iPad een tijdje niet beschikbaar. Gelukkig hoef je niet meteen de handdoek in de ring te gooien – er zijn genoeg opties om de tablet weer te ontgrendelen. En door!

iPad niet beschikbaar

Nog voordat jouw iPad definitief geblokkeerd is en je deze niet meer kunt gebruiken, zie je de melding ‘iPad niet beschikbaar’ en ‘je moet X minuut/minuten wachten’. Apple geeft je op deze manier een aantal kansen om toch toegang te krijgen tot jouw iPad. Zo moet je een minuut wachten als je 5 keer een verkeerd wachtwoord hebt ingevoerd, 5 minuten als je 6 keer een onjuiste pincode hebt ingevoerd en na 10 verkeerde pogingen wordt de iPad definitief vergrendeld en moet je deze herstellen via een computer of met behulp van iCloud. Meer hierover lees je in de Kennisbank van ThePhoneLab.

iPad niet beschikbaar door probleem software/hardware

Ook software- of hardwareproblemen kunnen ervoor zorgen dat je iPad tijdelijk niet beschikbaar is. In het geval van een softwareprobleem kun je de iPad herstarten. In het artikel ‘iPad resetten (video) of opnieuw opstarten’ lees je hoe je dit stap voor stap kunt aanpakken. Ben je bang dat er meer aan de hand is en kan het aan de hardware liggen? Dan is het raadzaam om contact op te nemen met een professionele reparateur. 

Toegangscode iPad vergeten

Al bij de eerste melding dat jouw iPad tijdelijk niet beschikbaar is omdat je de toegangscode bent vergeten, krijg je nog twee opties te zien. Een daarvan zie je rechtsonder: ‘Toegangscode vergeten?’. Als je voor deze optie kiest, wis je het apparaat en daarmee ook alle gegevens en instellingen op jouw iPad. Ook kun je de iPad herstellen via een computer of met jouw Apple-ID. Meer informatie over wat je moet doen als je de toegangscode van de iPad vergeten bent, lees je in het artikel dat de specialisten van ThePhoneLab hebben geschreven.

Noodgeval bij iPad niet beschikbaar

De tweede optie die je kunt kiezen als de iPad niet beschikbaar is, verschijnt linksonder: ‘Noodgeval’. Zo kun je alsnog 112 of een ander noodnummer bellen, ook al heb je even geen toegang tot de iPad. Let op: dit geldt alleen voor iPads die een SIM- of eSIMkaart hebben.

Hulp bij iPad-problemen

Kom je niet verder met jouw iPad, zelfs na het volgen van de tips & tricks die de specialisten van ThePhoneLab voor je hebben gepubliceerd? Kom eens langs in een van onze winkels. Wij kijken graag met je mee, geven gratis advies en repareren jouw iPad indien nodig. Ook kun je online contact met ons opnemen. Tot snel!