Menu Close

Je had net een leuk app gesprek en nu is je internet bundel op. Balen! Je vrienden zijn redders in nood en je mag op hun hotspot verder chatten. Maar dan loop je tegen dit probleem aan: de persoonlijke hotspot werkt niet. In deze blog behandelen we de volgende onderwerpen:

  • De persoonlijke hotspot is onvindbaar
  • Persoonlijke hotspot methodes

De hotspot is onvindbaar

De persoonlijke hotspot werkt niet omdat deze onvindbaar is. Dit los je op door te gaan naar Instellingen > Persoonlijke hotspot en te checken of de schakelaar aan staat. Houd dit scherm open tot de verbinding tot stand is gebracht. Controleer ook of het wachtwoord dat invult moet worden klopt, deze staat op het scherm dat je nu voor je hebt. Als je een iPhone 12, iPhone 12 mini, iPhone 12 Pro of iPhone 12 Pro Max gebruikt, schakel dan ‘Maximaliseer compatibiliteit’ in. Werkt je persoonlijk hotspot nog steeds niet? Herstart dan allebei de iPhones (die als hotspot fungeert en de iPhone die de hotspot verbinding wil ontvangen) en probeer het opnieuw.

Persoonlijke hotspot methodes

Er zijn meerdere manieren om gebruik te maken van een persoonlijk hotspot. De meest gebruikte manier is via Wifi (de hierboven genoemde methode). De persoonlijke hotspot werkt niet via WiFi?  Probeer dan een van de andere methodes:

Bluetooth: Via Bluetooth is het mogelijk om een persoonlijke hotspot verbinding tot stand te brengen. Deze methode wordt alleen niet zo vaak gebruikt omdat het belangrijk is dat de twee devices dicht bij elkaar in de buurt zijn. Toch kan het erg handig zijn omdat het minder energie verbruikt.

USB: Je kan een USB aansluiting gebruiken tussen je iPhone en je MacBook voor de persoonlijke hotspot. Wanneer de devices op elkaar zijn aangesloten kan je uit de lijst van netwerkvoorzieningen het gewenste netwerk selecteren.

Hebben bovenstaande stappen je helaas niet geholpen en je persoonlijke hotspot werkt nog steeds niet? Wij adviseren dan om naar een professionele reparateur (bijvoorbeeld ThePhoneLab – kijk hier voor een vestiging bij jou in de buurt) te gaan. Bij ThePhoneLab doen wij altijd eerst een gratis diagnose. Hierna ben je niet verplicht om over te gaan op reparatie, maar dat kan natuurlijk wel. Maak hier jouw afspraak: