Mijn Samsung telefoon valt steeds uit!
Vandaag de dag heb je eigenlijk de hele dag door je telefoon nodig, wanneer je Samsung dan steeds uitvalt is dat heel vervelend. Soms gebeurt het als het koud/warm is, als het toestel zware taken uitvoert, of bij specifieke apps. Het uitvallen van je Samsung kan dus verschillende oorzaken hebben. Welke oorzaken dit zijn gaan we in deze blog bespreken via de volgende punten:
- Batterijproblemen
- Oververhitting
- Softwareproblemen
- Problematische apps
Batterijproblemen
In de meeste gevallen waar je Samsung telefoon zomaar uitvalt, komt dit door een niet goed functionerende batterij. Dit komt dan vooral naar voren wanneer het buiten erg koud is, er veel rekenkracht wordt gevraagd of dat het toestel opeens met nog 20% over in de batterij uit valt. Al deze voorbeelden zijn terug te herleiden naar de batterij die niet meer goed functioneert. Die kan dan namelijk niet meer de piekstromen leveren die je Samsung telefoon soms nodig heeft en valt hierdoor dus ook steeds uit. Om dit te verhelpen kan je langskomen bij een van onze winkels om de batterij te laten vervangen. Onderaan deze pagina een knop en kan je direct een afspraak inplannen.
Oververhitting
Het kan ook voorkomen dat je toestel zichzelf afsluit omdat deze te heet wordt. Dit kan gebeuren wanneer er bijvoorbeeld zware games gespeeld worden of het toestel lang in direct zonlicht heeft gelegen. Je zal dan ook voelen dat het toestel erg warm is. Op het moment dat de interne temperatuur van de telefoon weer lager is, zal alles weer gewoon werken. Dit zijn de snel verklaarbare problemen bij het uitvallen van je Samsung telefoon.
Er zijn echter ook wat minder snel verklaarbare oorzaken. Mocht je telefoon uitvallen zonder dat je er iets mee doet of zonder dat ie in de warme zon ligt, kan het zijn dat er een kortsluiting op het moederbord zit. Dit betekent dat er opeens heel veel stroom door een bepaald punt van het toestel gaat, dit veroorzaakt veel warmte en trekt je batterij extreem snel leeg. Wanneer dit het geval is, is het handig om even bij ons langs te komen voor een kosteloze diagnose of een reparatie.
Softwareproblemen
Daarnaast is het mogelijk dat er een probleem in het besturingssysteem van het toestel zit. Die kan er bijvoorbeeld in geslopen zijn tijdens de vorige update van je Samsung telefoon. Gelukkig worden deze problemen vrij snel gelokaliseerd en verholpen door Samsung zelf. Er zal dan een nieuwe update beschikbaar komen om de bugs uit het besturingssysteem te halen. Mocht dit te lang duren, of het probleem niet verhelpen, is er nog de mogelijkheid om je Samsung telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Het is wel aan te raden om een goede backup te maken en belangrijke documenten en foto’s veilig te stellen voor je dit doet. Alle data die op je Samsung telefoon staat wordt hiermee namelijk verwijderd.
Problematische apps
Het zou ook kunnen dat een van de recent geïnstalleerde apps een probleem veroorzaakt en je Samsung telefoon hierdoor crasht en afsluit. Als dit niet zo is, kan je nog proberen het toestel op te starten in ‘Veilige modus’. Zo kan je controleren of een van de geïnstalleerde apps het probleem veroorzaakt. Je komt in de ‘Veilige modus’ door het toestel uit te zetten en weer aan te zetten, maar wanneer je het Samsung logo op het scherm ziet, houd je de volume-omlaag knop ingedrukt. Wanneer het toestel is doorgestart en niet meer uitvalt, kan je er van uit gaan dat het probleem in een van de apps zit. Start het toestel daarna weer opnieuw op om uit de ‘Veilige modus’ te komen. Controleer daarna de apps die recent geïnstalleerd zijn te verwijderen en kijk of het probleem hiermee is opgelost.
Kom langs in de winkel
Mocht geen van deze tips een oplossing bieden, kunt u altijd bij ons langskomen in de winkel. Daar kunnen we vaak nog wat extra dingen testen via onze kosteloze diagnose of eventueel een reparatie uitvoeren.