Menu Close

FAQ

Heb je een vraag over je reparatie? Of heb je een smartphone die je niet bij de reparaties ziet staan? Weet je niet wat er precies kapot is aan jouw device? Lees hier onze FAQ waarin we antwoord geven op veelgestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Je kunt altijd contact met ons opnemen via e-mail, telefoon of Whatsapp. Onze specialisten helpen je graag!

Hoe lang duurt een reparatie?

Als je binnen komt lopen zonder afspraak proberen we je toestel binnen onderstaande reparatieduur te repareren. Om ervan verzekerd te zijn dat je device binnen deze duur gerepareerd wordt, kun je hier een afspraak maken.

Smartphones: 30 minuten

Tablets: 60 minuten

OnePlus smartphones en iPhone achterkant reparaties: 3 uur

Moet ik een afspraak maken?

Het is niet nodig om een afspraak maken. Je kan ook gewoon binnen komen lopen. Klanten met een afspraak hebben wel voorrang op klanten zonder afspraak. Dat houdt in dat, als het wat drukker is, de reparatie langer duren dan wij op de website communiceren wanneer je zonder afspraak binnenstapt. Wij hanteren normaal 30 minuten voor smartphones, 60 minuten voor tablets en 3 uur voor OnePlus telefoons en achterkant reparaties van iPhones. Als je wil dat je device gerepareerd wordt binnen deze reparatieduur, kun je altijd hier een afspraak maken.

Moet ik een backup maken?

Het is in principe niet nodig om een backup te maken want onze specialisten komen niet aan je data. Enkel het te vervangen onderdeel wordt daadwerkelijk vervangen. ThePhoneLab adviseert echter wel om altijd een backup te maken van je device of gebruik te maken van een cloud backup systeem. Bijvoorbeeld omdat een ongelukje met water in een klein hoekje zit. Wil je weten hoe je een backup maakt? Je vindt hier een handleiding. 

Heb ik een reservekopie van mijn device?

Zo check je dit voor iPhone en iPad:

Instellingen > “Je naam” > iCloud > iCloud-reservekopie. Je krijgt nu de precieze datum en tijd te zien wanneer voor het laatst een backup is gemaakt. 

 

Hoe maak ik een backup van mijn telefoon?

In deze blog leggen wij precies uit hoe je een backup maakt van je telefoon. Heb je na het lezen nog een vraag? Kom dan gerust langs in een van onze winkels of neem contact met ons op.

Hoe moet ik een afspraak annuleren of aanpassen?

Je kunt je afspraak annuleren of aanpassen via de bevestigingsmail die je van ons hebt ontvangen na het maken van de afspraak. Kun je deze mail niet vinden en staan wij ook niet in de spam? Bel ons dan gerust even op zodat wij de afspraak voor je kunnen annuleren of wijzigen.

Zit er garantie op mijn reparatie?

Wij zijn zeker van onze zaak: we werken met hoge kwaliteit onderdelen en deskundige specialisten. Daarom bieden we altijd 6 maanden garantie op de werking van het vervangen onderdeel. Is het vervangen onderdeel binnen 6 maanden na reparatie weer defect? Dan repareren wij je sm­artphone of tablet kosteloos opnieuw. Val-, druk-, stoot- en waterschade vallen niet onder de garantie. 

Meer informatie

Gebruiken jullie originele onderdelen?

ThePhoneLab gebruikt  altijd originele onderdelen indien die geleverd kunnen worden door de fabrikant. Voor Apple producten is het schermen voor LCD's alleen mogelijk om originele, refurbished schermen in te kopen. Dit is de hoogst haalbare kwaliteit die wij kunnen inkopen en tevens de duurste om in te kopen. Andere fabrikanten zoals Samsung of Sony leveren wel hun originele onderdelen.

Meer informatie

Wat is het verschil tussen originele en ThePhoneLab schermen?

Een ThePhoneLab scherm is altijd 40% goedkoper dan de Apple Store. De twee belangrijkste verschillen tussen een ThePhoneLab en een Apple-scherm zijn:

  1.     Er kan een kleurverschil waargenomen worden, het scherm valt wat blauwer uit.
  2.   Het touchscreen is iets minder gevoelig. Dit is alleen te merken als je erg snel typt, maar met swipen zul je er geen last van hebben.

Hier vind je Meer informatie en check je onze prijzen.

Wat is het verschil tussen de achterkant vervangen en de behuizing vervangen bij een iPhone?

Wanneer je achterkant gebarsten is zijn er twee manieren om dit te repareren:

  1.     Alleen het glas vervangen. Dit wordt gedaan met een speciale laser die de lijm achter het glas weghaalt, laat het glas gemakkelijker los. Alleen het glas vervangen kost een stuk minder dan het vervangen van de hele behuizing. Hierdoor is deze reparatie goedkoper.
  2.   De behuizing vervangen. Als niet alleen het glas aan de achterkant maar ook het metaal aan de zijkanten van je iPhone beschadigd is, dan moet de gehele behuizing vervangen worden. Dit is dan ook duurder dan alleen het glas vervangen. Vaak is het niet nodig om de behuizing te vervangen en is alleen het glas voldoende.

Wil je de achterkant van je iPhone laten repareren? Je kunt hier een afspraak maken.

Is mijn device nog waterdicht na de reparatie?

Vaak geeft de fabrikant zelf ook geen garantie op waterschade. Maar smartphones en tablets  die door de fabrikant waterdicht worden geproduceerd kunnen na een reparatie deze waterdichtheid verliezen. Na een reparatie geeft ThePhoneLab daarom ook geen garantie op de waterdichtheid. Laat je toch per ongeluk je device in het water vallen? Dan kun je bij ons altijd terecht voor een waterschade reparatie.  

 

Kunnen jullie data overzetten?

Als het niet lukt of omdat je er geen zin in hebt, kan ThePhoneLab data voor je overzetten. Als beide toestellen functioneren kost dit €39. Wanneer het toestel niet meer te bedienen is en tijdelijk nieuwe onderdelen nodig heeft, rekenen wij €59. Na de ombouw wordt het toestel naar de oude staat hersteld. De tijd is afhankelijk van de hoeveelheid data die moet worden overgezet en of het toestel moet worden omgebouwd. Maar in de meeste gevallen duurt het niet langer dan 2 uur.

Het verschilt per situatie wat overgezet kan worden:

iPhone naar iPhone:           Alles door middel van een 1:1 kopie

Android naar Android:         Alles door middel van een 1:1 kopie

Android naar iPhone:          Alleen foto’s, contacten, agenda en email

iPhone naar Android:          Alleen foto’s, contacten, agenda en email

Kunnen jullie Whatsapp overzetten naar mijn nieuwe telefoon?

Ja, wij kunnen de Whatsapp geschiedenis overzetten van iPhone naar iPhone of van Android naar Android.

Je whatsapp geschiedenis van een iPhone naar een Android telefoon of andersom is in principe mogelijk, maar dit is een service die ThePhoneLab niet aanbiedt. De reden hiervoor is dat dit erg veel tijd kost en dat succes niet altijd gegarandeerd is.

Wil je je Whatsapp over laten zetten? Je kunt hier een afspraak maken.

 

Wat moet ik doen als ik waterschade heb?

Om te zorgen dat je device de hoogste overlevingskans heeft, is het verstandig om deze stappen uit te voeren:

  1.   Zet je toestel uit (het kan zijn dat dit niet mogelijk is)
  2.   Verwijder de simkaarthouder en eventueel je hoesje
  3.   Laad het toestel niet op
  4.   Laat je telefoon professioneel reinigen door middel van een waterschade reparatie 

Bij ThePhoneLab voeren wij een waterschade reparatie uit.. Daarvoor kan je hier een afspraak maken.

Meer weten of waterschade? Klik hier

Kan de TouchID/vingerscan van mijn iPhone gerepareerd worden?

Het is momenteel niet mogelijk om de TouchID van je iPhone of iPad te repareren. De vingerscanner zit namelijk met een code gekoppeld aan de rest van de iPhone. En als het onderdeel vervangen wordt is de code van de vingerscanner anders dan de rest van het toestel. Als deze codes niet overeenkomen wordt de TouchID niet geactiveerd.

Kan de FaceID/gezichtsherkenning van mijn iPhone gerepareerd worden?

In sommige gevallen is het mogelijk om de gezichtsherkenning te repareren. Soms hoeven we alleen maar stof weg te halen dat voor de camera aan de voorkant zit. De FaceID bestaat uit meerdere sensoren. Niet elke sensor kan gerepareerd worden. Wil je weten of je gezichtsherkenning gerepareerd kan worden? Onze specialisten helpen je graag. Je kunt hier een afspraak maken.

Kan alleen het glas van het scherm worden vervangen?

Als het scherm van een telefoon gebarsten is, moet het gehele scherm worden vervangen. Het glas aan de voorkant is verlijmd met het deel dat het beeld maakt (OLED of LCD). Alleen het glas vervangen gebeurt in een stofvrije fabriek met speciale apparatuur. In een reparatiezaak is dit helaas niet mogelijk.

Repareren jullie ook AirPods?

We repareren helaas geen AirPods. De AirPods zijn namelijk niet open te maken zonder ze te beschadigen. Wij raden dan ook aan om bij Apple een afspraak te maken als je AirPods een defect hebben.

Hoe sluit ik een verzekering af?

Wil jij een telefoonverzekering afsluiten? Je verzekert je smartphone na aankoop of na reparatie. Je kunt Care of Care+ afsluiten in een van onze filialen. Een specialist controleert je smartphone en sluit samen met jou de verzekering af. Ook kun je een telefoonverzekering afsluiten na aankoop van een refurbished toestel. In de webshop vind je het aanbod van refurbished smartphones.

Wil je telefoon verzekeren? Maak dan hier een afspraak.

Meer informatie

Wat is een ClearPlex screenprotector?

Clearplex is een zelfherstellend, schokabsorberend folie met nanotechnologie dat op je telefoon kan worden aangebracht.  Het folie wordt voor jouw toestel speciaal op maat gesneden. Hiervoor maken wij gebruik van een database met meer dan 4000 devices. Voor elk device zijn zowel de voor- als achterkant beschikbaar en voor je scherm kun je ook nog eens kiezen uit volledige bescherming of case-friendly bescherming.

Door de speciale applicatiegel die wij gebruiken laat de folie niet los en komen er geen luchtbelletjes onder. Hierdoor kan hij ook perfect geplaatst worden op de ‘’curved’’ schermen, van bijvoorbeeld een Samsung S9. Iets wat met een glasplaatje niet mogelijk is. Klik hier om meteen een afspraak te maken om een ClearPlex screenprotector te laten plaatsen.

Meer informatie

 

Wat moet ik doen als ik mijn MacBook wil laten repareren?

ThePhoneLab repareert, naast smartphones en tablets, ook MacBooks. De reparatietijd voor een MacBook is voor de meeste reparaties 72 uur. Je kunt gemakkelijk een afspraak inplannen via onze website of langskomen in een van onze winkels. Je levert je MacBook in bij een van onze specialisten en kunt hem vaak na 72 uur weer ophalen. 

Meer informatie 

 

Wat moet ik doen als mijn iPhone of iPad geblokkeerd is?

Wat vervelend dat je iPhone of iPad geblokkeerd is. Dit kan komen doordat je per ongeluk te vaak de code verkeerd hebt ingevoerd of omdat je zelf de code bent vergeten. Een andere reden is dat het touchscreen beschadigd is geraakt, waardoor je iPhone of iPad zelf foute codes gaat invoeren. Wij noemen dit ghost-touch. Een geblokkeerde iPhone is te deblokkeren door een software herstel uit te voeren. Het is belangrijk om te weten dat hierbij alle data van je iPhone of iPad wordt  verwijderd. Je bent deze gegevens kwijt, tenzij je een backup hebt gemaakt. 

Wil je liever je iPhone laten deblokkeren door een van onze specialisten? Wij helpen je graag. Je kunt hier een afspraak maken.

 

Wat moet ik doen als mijn speaker zacht klinkt?

Wanneer de speaker van een telefoon zacht klinkt, komt dit meestal doordat stof dat voor de speaker zit. Dit blokkeerthet geluid. ThePhoneLab biedt een gratis APK’tje aan. Hierbij wordt je telefoon grondig gereinigd en gecheckt op defecten. We verwijderen hierbij dus ook het stof in de speakers. In veel gevallen is dit de oplossing voor het probleem. Soms concluderen we tijdens het gratis APK’tje dat de speaker defect is. Dan moet hij vervangen worden. Je kunt er dan voor kiezen om deze reparatie uit te laten voeren. Maar je bent hiertoe niet natuurlijk verplicht.

Wat moet ik doen als mensen mij niet verstaan?

Wanneer mensen je niet verstaan, komt dit meestal doordat stof dat voor de microfoon zit. Dit blokkeert het geluid. ThePhoneLab biedt een gratis APK’tje aan. Hierbij wordt je telefoon grondig gereinigd en gecheckt op defecten. We verwijderen hierbij dus ook het stof in de microfoon. In veel gevallen is dit de oplossing voor het probleem. Soms concluderen we tijdens het gratis APK’tje dat de microfoon defect is. Dan moet hij vervangen worden. Je kunt er dan voor kiezen om deze reparatie uit te laten voeren. Maar je bent hiertoe natuurlijk niet verplicht.

Hoe moet ik een offerte aanvragen?

Wij maken graag een offerte voor je wanneer je dit nodig hebt. Hiervoor kun je altijd even langskomen in een van onze winkels, zodat wij aan de hand van een kosteloos onderzoek een offerte op kunnen stellen. Wegens fraudegevoeligheid zijn wij verplicht om het toestel eerst te onderzoeken en kunnen wij dus geen offerte op afstand maken. 

Kom gerust langs of plan hier je afspraak.

Kopen jullie ook oude telefoons op?

Wij kopen helaas geen oude toestellen op. Wel is het mogelijk om oude apparaten te laten recyclen op het filiaal aan de Beethovenstraat in Amsterdam.

Verkopen jullie ook losse onderdelen?

Het is helaas niet mogelijk om losse onderdelen in te kopen. ThePhoneLab garandeert  graag de hoogste kwaliteit door de reparatie uit te voeren door onze reparatiespecialisten.